reklama

Cenu Eurovízie za najlepšiu pieseň získali Rusi!

Že neviete čo je Eurovision Song Contest? No predsa súťaž najlepších piesní Európy, na ktorej sa každoročne nezúčastňujeme! Áno, je to škoda, že Slovensko na takomto veľkolepom evente chýba.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (15)
Obrázok blogu

Cena Eurovízie je medzinárodná súťaž piesní z celej Európy. Koná sa už od roku 1956. Tento rok to bolo v Srbskom Belehrade.

Nebudem opisovať pravidlá súťaže, tie nájdete na slovenskej Wikipédii. Rád by som však popísal moje dojmy zo sledovania živého prenosu.

Ako ste si iste všimli, žiadna zo slovenských televízií (ani tá verejnoprávna, u ktorej som to čakal), tento program nezaradila do svojho vysielania. "Bratia" Češi ho vysielali na svojej Jednotke, dokonca už po druhý raz mali aj svojho kandidáta (aby som však Slovensko nehanil, my sme mali prvého kandidáta už v roku 1994 - bolo to po prvý krát a nateraz aj posledný). Ja som sa však rozhodol sledovať z pohodlia mojej stoličky pri počítači - online prostredníctvom eurovision.tv, kde nájdete aj podcast.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Napriek tomu, že som stihol asi až poslednú hodinu živého vysielania, ma Eurovízia ohúrila. Scéna bola úžasná, javisko obrovské, efekty ohromujúce. A samozrejme, ide o spev, piesne boli naozaj dobré! Nie som si istý, ktorý z našich spevákov / speváčok by dokázali obstáť pri takejto konkurencii (aj keď aj niektorí naši speváci nie sú na zahodenie  

Ohromujúca scéna
Ohromujúca scéna 



Víťazní Rusi
Víťazní Rusi 

Vítazní Rusi, zdroj: eurovision.tv
Na hlasovaní sa tohoročne zúčastnilo 43 európskych krajín, z ktorých súťažiaci pochádzali. Ako sa už v titulku píše, prví boli Rusi. Ďalšiu priečku obsadili Ukrajinci a na treťom mieste skončili Gréci, ktorým som ja osobne držal palce. Poradia úspešnosti ostatných krajín, ktoré sa dostali do finálového kola, nájdete v kompletnom rebríčku.

V rámci hlasujúcich krajín sa v prvých hlasoch pripisovalo od 1 po 7 bodov. Následne najúspešnejším súťažiacim, ktorí vyhrali tretie až prvé miesto v hlasujúcej krajine, pripísali 8, 10 a 12 bodov. Vyhlasovanie čiastkových výsledkov za jednotlivé krajiny prebiehalo telemostom v anglickom a (alebo) francúzskom jazyku. 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pri vyhlasovaní výsledkov za Českú republiku sa Češke, ktorá vyhlasovala výsledky, podarilo riadne faux pas. Pomýlila si výsledky a náramne jej to bolo smiešne. Ale viem si predstaviť aká to musí byť tréma, keď vyhlasujúceho pozoruje takmer celá Európa. Ja by som s tým mal asi tiež problémy.

Je za nami ďalší ročník tejto súťaže. Verím, že v blízkej budúcnosti sa tam objaví aj náš zástupca a že aj my budeme môcť hlasovať za najlepšiu pieseň Európy.

Peter J. Mikula

Peter J. Mikula

Bloger 
  • Počet článkov:  25
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Má rád, keď vstane a vidí, že vonku bude krásny deň, vôňu kakaa a chuť čerstvého pečiva s pravým maslom a jahodovým džemom

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu